You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.

З чого розпочати автоматизацію складу?

Автоматизація складу: з чого почати

Щоб бути успішним завтра, потрібно вже сьогодні вміти швидко реагувати та адаптуватися під динамічні ринкові умови. Враховуючи нинішню ситуацію у всьому світі, більшість людей віддають перевагу покупкам онлайн. Ринок e-commerce і, відповідно, конкуренція стрімко зростають.

Тому компаніям потрібно бути готовими до цього і якісно налаштувати складську роботу, щоб клієнт отримав своє замовлення якнайшвидше. І виникає логічне питання: "Як ефективно організувати роботу на підприємстві?"

Як ефективно організувати роботу на складі?

Ручні операції з прийому, обліку та відвантаження забирають дорогоцінний час, а отримана інформація щодо ряду факторів може бути недостовірною. Сьогодні доступні автоматизовані технології, якими активно користуються торговельні гіганти.

Наприклад, компанія Amazon використовує роботизовану вантажну техніку, яка пересувається по складу, сканує штрих-коди, сортує товари та виконує запити на доставку. Все це для того, щоб долати великі обсяги замовлень і не втрачати якість обслуговування в пікові сезони продажів.

Навігація по статті

Японський склад компанії Nike не може уявити роботу без автоматизації. Щодня вони надсилають близько 30 тис. замовлень і про ручний процес комплектації мови йти не може. Тому на складі працює цілих 215 роботів. Таким чином, вдається витримувати навантаження та максимально швидко обробляти клієнтські заявки.

Логістика складу Nike

"Добре, мені потрібна автоматизація складу з чого почати?" У цій статті ми розповімо про цілі встановлення системи, відповідне обладнання та які проблеми можуть виникнути, якщо не автоматизувати свій склад. А ще ви дізнаєтесь, як великому інтернет-магазину у сфері fashion вдається підтримувати ефективність фулфілменту.

Кому потрібна автоматизація складу

Систему автоматизації впроваджують і великі логістичні термінали, і невеликі склади, причому у будь-якій сфері діяльності: склади відповідального зберігання, компанії, що займаються оптовою торгівлею, виробничі компанії та інтернет-магазини.

Ієрархія складських процесів

Перш ніж запровадити систему на складі, необхідно чітко розуміти ієрархію процесів, мати вихідні дані про товари та підготувати співробітників до змін. Для цього проводять глибокий аналіз вже існуючих процесів складування та переміщення вантажів.

Склад – жорстка структура. І щоб відповідати очікуванням продуктивності та ефективності потрібно ретельне опрацювання наступних етапів: визначення кількості товару, його траєкторії переміщення, число стелажів та поділ складу на робочі зони.

Зонування складу

Чому систему автоматизації не впроваджують без цих маніпуляцій? Тому що не визначившись із розстановкою складських зон, не налагодивши процеси від прийому і до відвантаження, щоб вони працювали, як по ланцюжку, деякі функції системи виявляться "зайвими" або їхня ефективність буде низькою. Враховуйте, що процес автоматизації складу займає тривалий час, тому перезапуск може дорого коштувати вашому підприємству.

Наслідки роботи складу без автоматизації

Наслідки роботи складу без автоматизації

  • Низька швидкість обробки. До складу надходить замовлення від клієнта. У цей самий момент система готує техзавдання, яке містить всю інформацію про товари, їх кількість та розташування на складі. Це завдання відправляється на спеціальний мобільний пристрій, вільного від роботи комплектувальника. Вручну цей процес займе більше часу, навіть якщо співробітник — професіонал. З огляду на кількість щоденних замовлень такі затримки знижують лояльність клієнтів, що веде до втрати прибутку.
  • Залежність від працівників. На складі з ручним веденням обліку ключовим фактором ефективності є незамінність деяких працівників. Найчастіше є група людей, які знають розташування товарів, принципи обробки штрих-кодів і т.д. Коли вони з якихось причин не виходять на роботу, то "забирають" з собою цю інформацію. Навчання нових працівників займає тижні, що затримує решту роботи на складі.
  • Людський фактор. Після приймання товару співробітник може розмістити його в зоні зберігання за своєю логікою, а його напарник навіть не дізнається про це, відправивши клієнту не той товар. Доведеться оформляти повернення від клієнтів, що погано впливає на репутацію компанії.
  • Невисока ефективність складу. Результатом відмови від системи автоматизації є низька швидкість та якість обробки замовлень, втрата лояльності клієнтів та в результаті — зниження конкурентності компанії на ринку. Впровадження системи дозволить виявити слабкі місця у складських процесах. Наприклад, налагодивши процес комплектації, ви зможете відвантажувати ще швидше і більше замовлень вашим клієнтам, повернути їхню відданість і вийти на бажаний рівень доходу.

Впровадження автоматизації знижує ризик припуститися помилки, оскільки вся інформація про переміщення товарів вноситься до загальної бази.

З чого розпочати впровадження системи автоматизації

Початкове завдання керівника у тому, щоб налаштувати співробітників складу на зміни. Багато людей відчувають страх перед чимось новим через незнання кінцевого результату. І щоб алгоритми роботи системи автоматизації були їм зрозумілі, потрібно провести бесіду, пояснити, чого чекати та прописати обов'язки кожного.

Розмова зі співробітниками складу

Вихідним матеріалом, безпосередньо для впровадження системи автоматизації, є інформація про розбивку складу на технологічні зони та встановлення відповідного обладнання. Наприклад, одним із основних показників ефективності складу є питома вартість його витрат. Вона розраховується як співвідношення абсолютних витрат до обсягу збереженого товару. Тобто чим менше цей показник, тим краще. І для того щоб умови зберігання товарів не порушувалися, потрібне якісне стелажне обладнання.

Які вибрати стелажі для зберігання товарів

Залежно від типу вантажної одиниці стелажі поділяють на поличкові та палетні. Якщо на вашому складі товари розміщуються в коробках, віддати перевагу варто поличним стелажам серії Start або Master. Їх обирають переважно магазини Cash&Carry та склади штучних товарів для зберігання невеликих вантажів.

Великі розподільні центри, в яких переважає зберігання на палетах, традиційно віддають перевагу палетним стелажам.

Палетні стелажі Profi

Надійна система стелажів для палет

Вони можуть бути як стандартних розмірів під європіддони, так і нестандартних — для зберігання специфічних товарів: металопрокату або котушок. Для зберігання великих обсягів тарних вантажів у коробках встановлюють складські мезонінні стелажі.

Серед переваг палетних конструкцій виділяють:

  • Збільшення ємності складу на 50-60%;
  • Полегшення обліку складських запасів за рахунок упорядкованого розміщення товарів на полицях;
  • Прискорення обробки вантажів на 35-40%;
  • Захист стелажів типу ЕК або EU від механічного пошкодження, що запобігає падінню конструкцій. Докладніше про наслідки відмови від захисту ми вже говорили в цій статті.

Захист стелажів

Великий вибір конструкцій дозволяє підібрати відповідні стелажі під параметри складу, а також підвищити ефективність зберігання. Наприклад, на складі українського виробника продуктів харчування площею 700 кв. метрів, встановили 64 паллетних стелажів Profi. Це дозволило забезпечити місце для зберігання 740 палет з бакалією та збільшити ефективність використання приміщення до 101%!

Підйомне обладнання для складу

Наступний крок до успішної автоматизації складу — обладнання для підйому вантажу між декількома рівнями складу: ножичні та стійкові підйомники. Їх також активно використовують для транспортування палет на верхні рівні мезоніну.

Перевага використання підйомників:

  • прискорюють перевантажувальні процеси;
  • знижують навантаження на персонал;
  • економлять робочий простір за рахунок компактності;
  • адаптуються до будь-яких умов.

Давайте подивимося, як виглядає автоматизація складу — приклади проектів з консольним та ножичним підйомником:

Щоб виробник вина мав можливість піднімати та опускати палети з напоями на 2 та 3 поверх складу, ми встановили стійковий підйомник. Висота підйому – 7.4 метри, а максимальна вантажопідйомність – 1 тонна. Установка підйомного обладнання дозволила оптимізувати роботу на складі алкогольної продукції.

Підйомник для складу виробника вина

Забезспечити безпечний підйом коробок з ліками для українського виробника фармацевтики нам вдалося за допомогою установки триножичного підйомника. Висота підйому – 4.3 метри. Установка комплексу підйомників у кілька разів прискорила складські перевантажувальні процеси.

Підйомник для складу фармдистриб'ютора

Комплексне складське рішення

"Автоматизація невеликого складу — це необхідність чи зайві витрати?" Багато хто помилково припускає, що користі за таких масштабів підприємства вона не принесе.

Це не так. Не має значення якого розміру компанія або напрямок її роботи, тому що ефект від автоматизації помітний відразу. Зі скороченням кількості співробітників робота виконується якісніше і швидше, а всі процеси легше контролювати.

Комплексне автоматизоване рішення

Ще одна помилка при підборі обладнання — звертати увагу лише на його вартість. У пошуках конструкцій “де дешевше” можна зібрати такий набір, який не буде функціонувати. Тому єдиним рішенням залишається замовити комплексну систему у одного постачальника. Це дозволить отримати автоматизовану систему, побудовану на єдиних принципах, яка враховуватиме всі можливості та обмеження обладнання, а також дозволить досягти максимальної ефективності вашого складу. Однією з них є автоматизований складський мезонін.

Автоматизований складський мезонін

Він представляє собою конструкцію на базі палетних або поличкових стелажів, розташованих в кілька ярусів з інтегрованим транспортувальним конвеєром. Такі рішення потрібні, наприклад, у фармдистриб'юторів, оскільки дозволяють підвищити швидкість комплектації замовлень, а також знизити помилки з вини людини. До конвеєрної системи додатково можна встановити спеціальні модулі.

  • Модуль сортування призначений для спрощення транспортування вантажів, скорочення кількості помилок при комплектації та можливості обробляти більший обсяг замовлень за зміну. До нього відносяться: сортувальний конвеєр, система машинного зору, Pick by light та вагогабаритний модуль.
  • Система переміщення представлена у вигляді різнотипних конвеєрів, призначених для автоматизації транспортування вантажу, економії часу та трудовитрат на складі. До таких систем відносяться: вертикальний, спіральний, стрічковий конвеєр, поворотні, роликові рольганги та ін.
  • Система пакування необхідна для автоматичного пакування та палетування різнотипного вантажу. Для більшої ефективності в пакувальну систему інтегрують модулі для нанесення етикеток та маркування.

ВМС система

Встановлення WMS-системи — ще один етап створення автоматизованого складу. ВМС складається з 2 елементів: програмного забезпечення та обладнання — принтери штрих-кодів, сканери, портативні пристрої для співробітників тощо. Вона дозволяє усунути людський фактор під час складських процесів, знизити кількість персоналу, дає можливість контролювати всі процеси та отримати у будь-який момент складську звітність.

Враховуючи роботу великої компанії у сфері fashion, де товар може бути нестандартного розміру, великим або преміальним, повністю відмовитись від ручної праці у зоні зберігання у них не вийшло. Але решту процесів вдалося автоматизувати.

Автоматизація складу Lamoda

У зоні відвантаження замовлень встановлені конвеєрні стрічки та модулі сортування. Для транспортування товарів між поверхами складу встановлено спеціальний ліфт. Склад налаштував систему так, що навіть при аварійному відключенні електроенергії WMS продовжить свою роботу. Автоматизація складу дає повний контроль над усіма процесами, що дозволяє налаштувати ефективний фулфілмент та паралельно займатися адаптацією бізнесу до світових ринкових умов.

Автоматизація складу виводить його на новий рівень

Використання автоматизованої системи дозволяє вивести логістику вашого складу на новий рівень. Скорочується кількість паперових операцій — усі процеси, починаючи з прийому товару до упаковки, стають автоматичними. Більше не треба боятися проведення інвентаризації, оскільки дані про залишки є у системі.

Тепер ви зможете ставити завдання своїм співробітникам віддалено і контролювати швидкість і точність їх виконання. А найголовніше те, що склад працюватиме злагоджено і без збоїв, позитивно впливаючи на лояльність клієнтів та підвищуючи ефективність вашого бізнесу.

Задайте своє питання